Tagi

, ,

Kontynuując wczorajszy wątek odnośnie modernizacji linii kolejowej Warszawa-Białystok dziś „sprawdzimy” w projektach jak zmodernizowane zostaną stacje PKP: Kobyłka i Kobyłka Ossów.
Jak wiadomo na odcinku Zielonka – Wołomin przybędą dwie pary torów. Dzięki temu łatwiej będzie dostosować rozkład pociągów lokalnych i międzymiastowych do potrzeb.

Stacja kolejowa Kobyła Ossów

Projekt zakłada rozbiórkę istniejącego peronu oraz nową lokalizację stacji. Plany zakładają budowę peronu dwu-krawędziowego o wysokości 0,75m i długości 200m. Stacja ma posiadać podziemne przejście dla pieszych  z windami dla osób niepełnosprawnych. Z przejścia będzie możliwość wejścia na peron stacji. Stacja ma zostać zlokalizowana po drugiej stronie aktualnie znajdującego się przejazdu przez tory. Budowa wymusza wyburzenie domu jednorodzinnego w pobliżu budowanej stacji.

Stacja kolejowa Kobyłka

Projekt zakłada także rozbiórkę istniejącego peronu oraz nową lokalizację stacji. Stacja ma posiadać podziemne przejście dla pieszych  z windami dla osób niepełnosprawnych. Z przejścia będzie możliwość wejścia na peron stacji. Lokalizacja nowej stacji – podobnie jak w przypadku stacji Kobyłka Ossów ma być przeniesiona na drugą stronę aktualnie istniejącego przejazdu przez tory. Budowa stacji w tym rejonie wymusza wyburzenie 4 pawilonów handlowo – usługowych.

Advertisements